Mål nummer ett.

Jag har kommit vidare rätt så bra med min mera aktiva livsstil. Vissa dagar är förstås jobbigare än andra, men bara man pinar iväg sig själv så känns det genast mycket bättre.

Morgonsimningen har jag dock inte kommit igång med ännu. Är så fruktansvärt trött om morgnarna. Helt olikt mig. Men det har försiggått några veckor nu redan. Skulle för mitt liv inte orka stiga upp när klockan ringer 06:45. Vet inte exakt vad det beror på, har inte gått senare och sova än vanligt heller… Men nytt försök i torsdag på den fronten.

Idag var förövrigt en riktigt jobbig dag att komma iväg ut efter jobbet. Åt lite då jag kom hem och fastnade sedan framför teven. Lite över sex då jag började känna mig rastlös och onalig, och var fem före att gå och kolla kylskåpet, tog jag mig själv i nacken och tvingade mig själv att byta kläder och gå ut. Vid åtta var jag hemma igen efter en dryg 10 kilometers länk! Som sagt, det går nog bra bara man kommer iväg.

Dessutom uppnådde jag mitt första mål idag. 10 km och tejpen höll; inga skavsår i siktet! Jess! Det här är så viktigt för mig för att inte tappa motivationen. Har man diverse störande småskador hela tiden så försvinner ivern, och det vill jag ju inte. Så, ett litet steg för mänskligheten men ett stort steg för mig!

   
   

Kommentera

