Höstmarknaden 2015.

Så var den ultimata höstmarkeringen här igen. Ekenäs höstmarknad. Blir inte mycket mer hösttradition än det. Som en liten flashback från sommaren fylls staden åter med människor, i dagarna två, innan alla igen åker hem och staden går in i vinterdvala.

Brukar alla år ta en bild över folkhavet då jag går ner mot marknadsplanen. I år blev det ofotograferat. Mitt i ösregnet var det liksom inte läge för några bilder.

En hel timme höll jag ut bland stånden, sen gav jag upp och började vandra hemåt. Då slutade regnet och solen tittade till och med fram. Typiskt. Men var hur som helst så blöt vid det här laget att jag mer än gärna fortsatte hemåt.

Så väldans omväxlande i mina marknadsköp är jag inte. Brunbergs kyssarna och marknadskringlan hänger med allt från barndomen, och lakuna är en favorit som kommit med på listan på äldre dagar. Något annat än de här ätbara traditionerna får sällan följa med hem…

Men kanske det blir en liten runda på nytt imorgon eftermiddag, ifall regnet håller sig borta. Om man eventuellt kunde koncentrera sig på det som säljs istället för på regnet.

   
   
Nu har jag bänkat mig vid köksbordet med mina färgpennor, och skall igen fördriva några timmar med min nya hobby. Tänk att färgläggning kan vara såhär väldigt tillfredsställande :)

  
Förresten, för alla er som följt med våra möbelproblem. NU finns allt äntligen i butiken i Karis, och på LÖRDAG får vi äntligen hem dem! Woop woop! Vet en som kommer spendera helgen inbäddad i soffan ;)

Kommentera

