Rosa.

Idag har jag haft en ovanligt rosa dag. Jag äger inte särskilt många rosa plagg, så det är inte speciellt ofta det händer. Men varför just idag då kanske ni undrar? Jo eftersom det idag är RosaBandet-dagen, som firas för att uppmärksamma bröstcancer.

På jobbet blev vi ombedda att uppmärksamma dagen genom att klä oss i rosa. Och jag hade också köpt ett RosaBand för att stöda insamlingen. Så detta alltså orsaken till dagens rosa stämning.

   
   
Det rosa temat fortsatte då jag kom hem från jobbet. Kände tidigare idag att jag kunde behöva en liten fredagsuppmuntran, så jag bad sambon köpa mig en ny orkidé. Bara för att. Och vet ni, ibland är det enklast att bara begära rakt ut efter vad man behöver eller vill ha. Chansen är stor att det dyker upp på köksbordet <3

  

Kommentera

