Anti-klimax.

Så här går det sedan när man förväntar sig för mycket. Hade ju förutspått att lördagskvällen skulle bli en extra bra kväll, vilket det också blev på många sätt, men sedan slutade det hela väldigt oönskat…

Vi hade en riktigt bra kväll med flickorna, som vi nu alltid har. Denna gång var vi hemhemma hos Maarit i Salo, på en ”Hometown edition” av Halv åtta hos mig. Jag hade redan på förhand beslutat att stanna över natten, för att slippa köra mitt i natten.

Tyvärr blev det inte mycket sömn för mig alls den natten. Blev sjuk. Magsjuk. Trodde först det bara var något jag ätit eller druckit som varit opassligt, men det ville liksom inte ge med sig. Med stor möda lyckades jag köra hem någon gång efter halva dagen från Salo. Illamåendet fortsatte, och jag fick springa på vessan hela kvällen och natten. Ännu igår morse mådde jag så pyton att jag inte visste vad jag skulle ta mig till.

Nu mår jag redan betydligt bättre; livet börjar sakta återvända. Fastän jag var väldigt osäker på det ännu igår. Och finns det någon värre plåga än magsjuka, på riktigt? Visst blir man trött och slut av flunssa och feber, men det här eländet, det kör nog alla förvar riktigt i botten. Känner mig som ett utskitet lingon, ursäkta uttrycket. Harmar så fruktansvärt då jag kommit så bra igång med Hälsostegen och överlag ett mera aktivare liv. Nu känns det lite som att börja från noll igen, suck :/

Nåh, det är bara att ta tag i det sen. Idag försöker jag äta lite och samla energi. Och vila. Trodde inte jag skulle tröttna på den här soffan i första taget, men det är en helt annan sak när man inte har något val än att ligga här dagarna i ända…

  

5 thoughts on “Anti-klimax.

    • Nej det hoppas jag också, att ingen annan blir sjuk. Det konstiga var att Maarit också blev sjuk under natten, så vi trodde ju absolut det var nånting vi ätit eller druckit… Men jag vet int sen :/

      • oj nej… Men maten tror jag nog inte det var, jag fick inga fel. Eller så åt ni så mycket salsa med chili i :)

  1. Oj nej vad hemskt att ni båda blev sjuka. Men sa inte du i något varv under kvällen att det kändes som om du höll på att bli sjuk? Krya på dig!

Kommentera

