Trög söndag.

Vaknade redan halv sju imorse, och fick inte sömn mera efter det. Trots att jag gick och sova först halv två tiden inatt… Hittade inte på något fiffigt att syssla med, och i ärlighetens namn kände jag inte för att göra nånting heller, så jag la mig på soffan och glodde på Netflix ända till halv tio. Då makade jag mig upp för att fixa lite morgonmål. Sambon vaknade sen i samma veva. (Och skall jag vara ärlig igen så var det jag som väckte honom. Hade tråkigt och ville ha sällskap. Egoistiskt, jag vet.)

Hur som helst så blev det inte något mera aktivitet här fastän jag väckte honom. Vi fortsatte ligga på soffan och glo på teve. Och även om jag hade lite spring i benen så kom jag mig inte för att ta itu med nånting. Ingenting kändes liksom lockande. Så det har varit en mycke mycket seg söndag. Sambon fixade till och med maten idag, så jag har verkligen degat på soffan…

Efter en liten vila på maten fick jag tvinga mig själv iväg på länk. Smakade urk. Varför vet jag inte egentligen. Kändes kanske lite tråkigt med länk här i hemmahoodsen efter gårdagens naturupplevelse på Tulludden…

Men så fel jag hade. Så fort jag kom ner vid vattnet och solen värmde i ansiktet, insåg jag igen att mina egna hoods ju faktiskt är riktigt riktigt nice de med. Så det blev sista slutligen en väldigt bra länk idag också, ute på Ramsholmen, runt Högholmen och genom Hagen. En och en halvtimme var jag på gång, åtta och en halv kilometer avverkade jag och 13.000 steg samlade jag på mig. Ja och kameran kunde jag ju inte låta bli heller…

   
    
    
 
Och nu är jag tillbaka i soffan igen, med popcornsskålen, och med riktigt gott samvete.

  

Kommentera

