Brådis vecka.

Jeesus amalia vad den här senaste veckan flugit förbi! Har knappt hunnit blinka känns det som. Visserligen har jag haft fullt upp också, program alla kvällar.

På torsdagkväll gjorde jag något jag inte gjort på länge, jag spelade bingo. Ni vet old fashion bingo. På Högåsa i Pojo. Och det var ju hur kul som helst! Vårt sällskap drog nog ner medelåldern en hel del, men vad gör väl det. Huvudsaken är att man har roligt. Och jag lyckades till och med få ihop några bingon på slutet, fast det såg dystert ut de tre första omgångarna… :)

  
På fredagen hade vi planeringsdag på jobbet och spenderade hela dagen i Helsingfors. Dagen avrundades med middag och musikalen Billy Elliott på Peacock teatern. Lite annorlunda var det att gå på musikal på finska, men riktigt bra var den.

På fredagen var det också sista dagen av Folkhälsans stegkampanj Hälsostegen. 300.000 steg på 30 dagar var målet, och det uppnåddes också. Nu gäller det bara att fortsätta stega när man ändå kommit igång :)

  
Igår spenderade jag största delen av dagen i köket. Förberedde mat och dessert inför kvällen. Eftersom vi inte är hemma nästa söndag, på farsdagen, så firade vi den nu lite i förtid istället. Först bowling i två timmar och sen mat här hos oss. Och hela familjen var på plats, vilket inte händer sådär jätte ofta. En riktigt trevlig kväll! ❤️

   
 
Idag har vi i jämförelse med resten av veckan tagit det väldigt piano. En lång slapp morgon i soffan, en dryg timmes powerwalk, mat och så nya Bond-filmen på bio nu på kvällen. Som by the way var riktigt bra. Knöt ihop flere trådar från tidigare filmer…

  
Nu skall jag fortsätta slappa i soffan resten av kvällen också. Kanske man till och med skulle ha tid att plocka upp sticket efter en veckas paus… 

Kommentera

