Hemma.

Skall försöka hålla det här inlägget positivt. Men försök förstå hur svårt det är. För det är inte positivt att komma hem till det här mörkret efter tre veckor i solen. Det är bara inte det.

Men det finns positiva saker också. Med att komma hem vill säga. Som den egna sängen. Och soffan. Och Reissumies. Och finsk mjölk. Och julmyset. Och trycket i duschen. Och härliga arbetskompisar. Och familjen. Och säkert flere andra saker också som jag inte kommer på just nu… :)

  
Imorse var det dock en aning jobbigt att stiga upp när klockan ringde. För i min värld var klockan då bara 4.30 på morgonen. Fast klockan nog visade 6.30. Jetlag ni vet. Men efter en dusch, några reissumies och ett stort glas mjölk kom jag sakta igång. Och arbetsdagen gick någolunda. Ända tills typ 15.30. Då kunde jag ha somnat sittande vid datorn.

Tyvärr höll inte tröttheten i sig. När jag kom hem fick jag någon konstig knyck och började bl.a. städa köksskåp(!). Visserligen för att få plats med det jag shoppat nere på ön. Vilket är lite skämmigt att ens skriva om. Men hej, vi har alla våra egenheter.

Jag handlade popcorn. Mikropopcorn. I mängder. Täcks inte skriva ut hur mycket. Det är hemligstämplat. Men det tog upp en hel del plats och kilon i kappsäcken kan jag berätta. Därför behövdes också röjas lite mera utrymme i köksskåpet. Men oberoende är det de godaste micropopcornen jag hittat hittills. Säkert jätte ohälsosamma med tanke på att de faktiskt smakar riktigt smör. Men bryr mig inte i ärlighetens namn. För det är gott gott gott!

  
Nu har jag dock lugnat ner mig en aning. Efter att köksskåpet var städat. Och badrumsskåpet röjt. Och kappsäckarna tömda. 

  
Nu ligger jag på soffan och känner mig trött igen. Skall försöka fredagsmysa med sambon och titta en film. (Yeah right!)

  

Ser rätt sliten ut. Och inte något brun heller. Måste bjuda på en bättre. Från näst sista kvällen nere på ön.

  
Mycket bättre. 

Och nu, bara för att avsluta extra positivt, så skall jag bjuda på en bild från flygresan igår. På min kära vän som var allt annat än ivrig på att komma hem. Skrattet får ni på köpet ;)

Trevlig helg till alla! Och glad lillajul! (Julstämning på bloggen hamnar ni ännu vänta på. Kanske att den uppenbarar sig under helgen…?)

  

Kommentera

