Sakta men säkert…

Som jag konstaterat så har julkänslan inte riktigt infunnit sig hos mig ännu. Och kanske mest för att man inte hunnit pynja på här hemma och lägga fram julgrejsen.

Idag fick jag i alla fall fram julbelysningen. Ljusstaken i sovrummet, stjärnorna i köksfönstren, stjärnorna i vardagsrummet, och grangirlangen på balkongen. Kändes dock inte ändå som att det på riktigt snart blir jul. Kanske vädret, kanske det faktum att man varit borta så många veckor.

Sen åkte vi ut till mamma och pappa. Och då jag steg in genom dörren kom den över mig. Julkänslan. För där doftade det pepparkakor som mamma och brorsdottern bakat. Och julgardinerna var uppsatta. Och det var bara mysigt i största allmänhet.

Och så ikväll var vi bjudna till sambons bror med familj, och firade lillajul där med en stor del av familjen. Och då kom den över mig ännu mera. Julkänslan. Stort tack för att ni bjöd in oss. Vi träffas alltför sällan.

Nu är vi hemma igen och trots bykställningarna som tar upp största delen av vår lägenhet för tillfället, börjar det kännas som jul också här hos oss. Sakta men säkert liksom. Fick till och med iver att värma oss lite glögg.

Trevlig lilljulsafton!

   
 

Kommentera

