Bokmalen.

Hade inte läst en enda bok den här hösten. Hade inte ens börjat på någon. Förrän vi åkte på semester. Då fick jag plötsligt både tid och ro att läsa, och jag plöjde igenom fyra stycken böcker under veckorna nere på ön. Och skulle säkert blivit flere om jag hade haft flere till hands.

Kände att bokmalen i mig sakta vaknade till liv igen. För då jag var mindre, och sålänge jag gick i grundskolan, avverkade jag böcker i en hisnande takt. Jag var en riktig bokmal. Tror utan att överdriva att jag läste igenom hela ungdomsavdelningen på bibban i Tenala. 

Men sen kom det andra saker i vägen som tog upp tid. Det är så mycket man måste och skulle vilja hinna med om kvällarna. Och jag har egentligen aldrig kommit tillbaka till den passionen jag då hade för att läsa. Förrän nu. Nu kom det liksom tillbaka, åtminstone en aning. Hoppas bara det håller i sig.

Gjorde i alla fall mitt bästa för att uppmuntra mig själv, och beställde hem lite nya böcker från Adlibris. Och nu är jag i full fart med den första, samtidigt som jag passar på att njuta av lite första advents mys i skenet av ljusen.

   
   

Kommentera

