Fjärde advent.

Vart försvann den här veckan? Jag har inte riktigt hunnit med. Det har varit så mycket allt möjligt sen vi kom hem från resan för dryga tre veckor sen. Så veckorna har bara flugit förbi känns det som. Inte för att jag klagar på något sätt. Har ju bara varit en massa kul grejer.

Nu börjar jag i alla fall känna att man kan börja slappna av. Kakbeställningarna är fixade. Julklapparna inhandlade. Och nu har jag bara julgodiset att pyssla med i nästa vecka.

Men på tal om kakbeställningar. Till fredagen den här veckan fixade jag en Barbie-tårta. Ni vet en sån där som man har en riktig Barbiedocka och stå mitt i. Hade aldrig gjort en tidigare. Och faktiskt blev jag lite förvånad över hur stabilt den stod där mitt i kakan. Det 3-åriga födelsedagsbarnet var i alla fall nöjd skulle jag tro :)

   
  
 
Igårkväll hade vi en omgång av Halv 8 hos mig med flickorna. Den här gången i Kimito. Och har inte ännu heller kommit över hur super god mat vi fick. Speciellt såsen till köttet. Alltså nam. Vem hade kunnat tro att man skall stoppa Jaloviina i såsen för att nå såna där smakupplevelser.

Förutom sås blev det ju några glas vin också, och hemkomst först vid halv 2 inatt. Så lite olikt mig har jag redan powernappat på soffan några gånger idag.

Men nu är det dags att rycka upp sig så småningom och göra sig i ordning för kalas hos kusin vitamin som fyller hela 16 år. Tyckte också det var igår som hon föddes, men inte riktigt tydligen…

Trevlig fjärde advent till er alla!

    

  

Kommentera

