Nytt år 2016.

Firade in det nya året igår genom att besöka Pojo och titta på Pojo FBKs fantastiska fyrverkeri. Det var mäktigt. Gick rysningar längs hela kroppen.

   
 
Sen tog det betydligt längre än vanligt att åka från Pojo hem till mamma och pappa i Tenala. Endast på nyårsafton är det trafikstockning i Pojo :)

  
Hos mam & pap blev det skumppa och tacos, livliga diskussioner och en del cognac, innan tolvslaget stod för dörren. Ut gick vi i kall blåst och smällde iväg några raketer, men det var föga imponerande efter fyrverkeriet tidigare på kvällen…

  
   
 
Efter lite tv tittas och soffhäng åkte vi hem vid 2-tiden ungefär. Jag firade årets sista dag i nyktert tillstånd, och körde med andra ord hem.

Men även om jag inte led av huvudvärk i morse så kände jag mig ganska sliten. Trött. Det har varit en hektisk arbetsvecka och det tog ut sin rätt. Slöade på soffan och kollade filmer ända tills eftermiddagen. Skönt och välbehövligt.

Sen tänkte jag att det nog ändå är bäst att börja det nya året med lite motion och lite bra karma, så jag drog iväg ut till Mikael och radade in ved i några timmar. Om man ändå alltid kunde kombinera motion och fysiskt arbete. Gillar den lösningen liksom. Även om det igen kändes lite tröstlöst då vi började…

  
Så det var den dagen det. Så gott som. Första dagen på det nya året. Känns som en bra början.

Hemskt många kloka ord eller någon fin resumé gällande det gångna året har jag tyvärr inte att komma med. Det har varit ett jämnt år. Inga djupa svackor, inga höga toppar. Vi har gjort många fina resor under året, och upplevt många roliga stunder. Men inga livsomvälvande händelser liksom. På gott och ont kan jag väl tycka. Livet blir ju dock vad man gör det till, så mitt mål för 2016 är att bli bättre på att hålla på det jag vill. Jobba hårdare för det jag önskar helt enkelt. Så får det blir. Bring it on 2016!

  

Kommentera

