Vardagen.

Även om det nu råkar vara en ledig dag ännu imorgon, så börjar det kännas som att vardagen är här. Jag har på grund av det gått in i något av en bloggtorka. Känner inte att det är speciellt intressant med vardag här på bloggen efter alla helger och festligheter. Men det är väl bara att acceptera att vardagen är här, och att det är just den man måste finna något intressant i för att ha något att komma med här. Ge mig lite tid bara så ska det väl gå över :)

Hänt sen sist då?

Har färdigställt mitt pussel. Det tog mig inte mer än ett par kvällar. Tror jag skall ta mig an ett lite större och svårare som nästa.

  
Hade datenight med sambon i lördags. Bio i stan, och mycket popcorn förstås. Filmen var bra. Och huvudrolls- innehavaren var inte så pjåkig att vila ögonen på precis. Och nej, då syftar jag inte på farfar Stallone…

  
På söndagkväll var det Bingokväll. Hade ganska bra flyt och var helt nöjd med kvällens saldo.

  
I övrigt har det blivit en del utevistelse då det äntligen kommit snö. Sen kan man ju diskutera ifall det nödvändigtvis skulle måsta vara riktigt såhär kallt som vi har nu. Fast det samtidigt känns sådär härligt friskt när man går ut, och man nästan kan se hur bacillerna dör en efter en.

  
Dessutom hade jag önskat mig ordentliga minusgrader så att jag skulle få frysen avfrostad. Och det projektet håller jag faktiskt på med som bäst. 

Blir inte mycket mera vardag än så här skulle jag tro. En bild på min tomma frys :D

  
Annat jag pysslar med just nu är att förbereda lite mat inför finalen i JVM i ishockey. För här hos oss sitter vi ju förstås bänkade framför teven när det kommer något såhär smaskigt på teven. Heja pikkuleijonat!

Imorgon är det då ledigt igen. Känns nästan mer jobbigt än nödvändigt. Igen ett avbrott liksom. Men har visserligen planerat kasta ut julen här hemifrån, så med tanke på det är det ypperligt med ledig dag. Och på kvällen blir det Skinkdans med linedance gänget. Dags att dansa bort julskinkan!

Kommentera

