Inga dåliga väder.

Jag har kanske någon gång nämnt att jag älskar att ta mig ut på länk i såna väder som alla andra helst undviker? Det ser ju hemskt mysigt ut inifrån idag när det snöar, men ute är det kanske inte lika mysigt. Det blåser nämligen ganska friskt här i vår lilla stad, så snön piskar en ganska ordentligt i ansiktet. Usch tycker säker många, nice tycker jag. Man känner liksom att man lever och har gjort nånting efter en timme i det här vädret.

  
Måste annars skryta lite med julklappen jag fick av mamma & pappa. Icebug-tossor. Alltså bästa uppfinningen. Var till en början lite tveksam till om jag ville ha såna. Men har inte ångrat beslutet. Man har så bra fäste i såna här fören som nu. Och dessutom är de vattenavstötande så man hålls varm och torr om fötterna!

  
Utöver tossorna införskaffade jag nyligen också ett par kompressionsstrumpor. Eller inte strumpor heller, utan bara skaften. Är väl ungefär sist i världen med det inköpet också, men jag är alltid lite skeptisk till nymodigheter ;) 

Har i alla fall hjälpt mig jätte mycket, i kombination med tossorna. Jag har nämligen alltid haft problem med penikkorna (vad heter det på svenska förresten?), och i synnerhet när jag går på hårt underlag eller i halkigt före. Jag spänner vaderna och får jätte ont på framsidan. Men nu i.o.m. kompressionsskaften som ger stöd och tossorna som gör att jag känner mig stadig på foten, har jag inte det problemet alls. Halleluja!

  
Och när vi nu talar om ny utrustning så kan jag ju också passa på att skryta lite med mina nya vinterkängor. Har kört med den här modellen sen högstadiet. Helt överlägset bäst. Använde dem i stallet, när jag red, till skolan. Ja hela vinter igenom kan man väl säga. Har under åren avverkat 3-4 par, och efter förra vintern hamnade jag kasta bort paret jag hade. De var helt slut, hade tjänat sitt.

Nu tog det här vintervädret mig lite på sängen, så fick bråttom med att klicka hem ett nytt par från Footway. Idag anlände dom. Nu får det snöa bäst det vill!

   
Annat sen senast då?

Jaa. Jag tittade på En man som heter Ove på bio på söndagen. Fullsatt biosalong här i staden, och folk som inte bokat biljetter på förhand fick svänga i dörren. Många som vill se Ove. Och av en orsak. Den är JÄTTE BRA! Boken var riktigt riktigt bra, läs den om ni inte gjort det, och filmen höll verkligen måttet den här gången. Ofta blir jag besviken på filmer då man först läst boken. Men inte i det här fallet. Och även om ni inte läst boken, gå och se filmen i alla fall. Jag lovar att ni både kommer skratta och gråta.

  
Nu skall jag ta och hoppa i duschen, sen laga mig själv några favoritmackor, och sedan mysa ner mig i soffan resten av kvällen. Over and out.

  

Kommentera

