Återhämtning.

Precis som jag hade planerat blev det ett lugnt veckoslut här hos oss. Jag låg på soffan hela förmiddagen igår och kollade på serier, medan sambon städade hela lägenheten under tiden. Guld värd han jag bor med alltså ❤️

Mitt åt dagen gjorde vi en kort utflykt till Karis. Behövde några saker från Latvalas och så åt vi lunch samtidigt.

Hemma igen bänkade jag mig åter i soffan, med en bok, medan sambon for iväg till gymmet. Boken, Saker min son behöver veta om världen, läste jag ut på under två timmar. Lättläst och jätte rolig! Författaren är Fredrik Backman, alltså samma typ som skrev En man som heter Ove. Den här boken handlar om en pappas beskrivning av hur världen fungerar och råden han ger sin lilla son för att klara sig i livet. En ganska rolig beskrivning på hur en pappa upplever det här med att bli förälder och hur det är att uppfostra ett barn. Rekommenderar om ni vill läsa nånting lätt och roligt.

  
På kvällen blev det en spontan middag på Santa Fé med sambons syster och hennes kompis. Och efter maten kom vi alla hem till oss och spelade Buzz i flera timmar. En lugn men rolig kväll.

  
Just nu fortsätter serietittandet för min del. Sambon sover ännu. Eftersom mina luftrör mår betydligt bättre kanske jag till och med skulle våga mig på en kort promenad idag. Irriterande hur konditionen far i botten efter en vecka med flunssa…

Ikväll skall vi fara till Tenala och kolla in den senaste farsen, Fångad på nätet, tillsammans med mamma och pappa. Förväntar mig en hel del skratt, så det blir nog en bra avslutning på helgen.

Kommentera

