En välbehövlig helg.

Det var extra skönt att det blev veckoslut just denna fredag. Efter en tung arbetsvecka var det verkligen ännu mer välbehövligt än övriga fredagar.

Och jag inledde helgen på bästa sätt, med ett besök till en god vän. Hade beställt kött av dem, och det var en perfekt ursäkt för att åka och hälsa på. Det blir liksom inte av annars, att åka och hälsa på, trots att Kimito inte är långt borta. Men nu slog jag alltså två flugor i en smäll. Dels har jag frysen full av gott kött från deras egna kossor, och dels fick jag några värdefulla timmar av kompishäng och diskussionsterapi.

  
När jag kom hem var jag egentligen så trött att jag borde gått och sova. Men är mitt uppe i genomplöjning av serien Hawaii Five-O, så måste kolla några avsnitt och avnjuta lite popcorn innan jag kröp till kojs.

  
På lördagen hade sambon innebandymatch i Myllypuro i Vanda, och vi beslöt att spendera lite tid i stan efter det, så jag åkte och plockade upp honom efter matchen. Sen blev det middag på Chico’s i Iso Omena, några timmar av shopping (jag köpte inget åt mig själv, tro det eller ej) och sen avslutade vi med bio.

   

 
Jag offrade mig för sambons skull och gick med på att se nya Star Wars filmen. Suckade redan på förhand över hur jag inte kommer orka sitta stilla i två och en halvtimme och titta på nånting som verkligen inte intresserar mig. Har aldrig tidigare sett en hel Star Wars film nämligen. Den där genren är liksom inte min grej. Men faktiskt så blev jag själv positivt överraskad över hur inne jag ändå blev i handlingen, och över hur timmarna ändå inte var så långa. Och även om jag inte sett de tidigare filmerna så hängde jag bra med i vem som var vem, och hur de hängde ihop. Summa summarum, inte ett så plågsamt biobesök som jag hade föreställt mig. Och dessutom hade jag ju favoritpopcorn att njuta av ;)

  
Idag har vi haft en hemmapysslardag. Ni vet städning, bykning, matlagning osv. Och så några avsnitt Five-O mellan varven. Och så ett styrelsemöte på eftermiddagen. Och just nu försöker jag mentalt förbereda mig för en ny arbetsvecka. Ladda batterierna.

Kommentera

