Hemmaträning.

I flera år redan har jag haft ett spel hemma till PlayStation som heter Move Fitness. Av någon anledning har det aldrig blivit av att spela. Ikväll fick jag plötsligt för mig att testa.

Vi har nämligen spelat ett annat spel till PlayStation Move med sambon under de senaste veckorna; SportsChampion. Mest har det blivit frisbeegolfturneringar. Men igår tröttna jag på det då jag alltid förlorar. Och så hittade jag det här spelet istället.

Måste säga att det var förvånansvärt roligt. Jag som inte riktigt känner mig hemma på gymmet, utan snarare som en elefant i en porslinsaffär, så är det ju ett jätte bra alternativ. Lite tid tog det att få till tekniken så att man får alla rörelser registrerade, men nog fick man fram svetten alltid. Ett litet problem dock är lampan i taket i vardagsrummet. Blir lite i vägen då man skall göra x-hopp och andra liknande övningar. Vet inte riktigt hur jag skall lösa det problemet, men får väl möblera om i värsta fall ;)

  

Kommentera

