Periodare.

Det här med tv-spel har väl aldrig varit ett sånt där fortlöpande intresse för mig. Det har gått lite i vågor. I slutet av 90-talet hade jag min första och största våg. Då var det Crash Bandicoot på PS 1:an som gällde en tid. Spelade mycket och var ganska duktig på det spelet t.o.m.

Men sen dess har jag egentligen inte haft några fler intensivare vågor. Det har mest varit lite på måfå nu och då. Och såhär på äldre dagar mest Singstar och Buzz.

Nu har jag dock fattat tycke för våra Move-spel. Gillar att man kan röra på sig och samtidigt tävla lite mot sambon. Och även om jag förlorar för det mesta, så är det riktigt roligt att spela mot varandra. Det är ett gemensamt intresse för tillfället.

Nu då sambon sprang iväg till gymmet fortsatte jag spela lite för mig själv. Och för att få lite variation till frisbeekastandet, övergick jag till bocce. Riktigt kul det med, och kanske mera min grej. Mera precision och mindre styrka bakom kasten passar mig.

  
Så ifall någon känner för en runda frisbee eller bocce, välkomna ;)

Kommentera

