Kärlek & vänskap.

Det finns de som tycker att det här med vändagen bara är en kommersiell ursäkt för att sälja mera kräsä. Och det ligger ju i och för sig sanning i det. Men å andra sidan, denna aspekt stämmer ju för alla andra dagar och helger vi firar. Jul, påsk, mors- och farsdag osv.

Personligen tycker jag att det är fint med en dag då man kan uppmärksamma kärleken och vänskapen lite extra. För även om jag uppskattar alla nära & kära alla dagar om året, så är det inte alltid man kommer ihåg att berätta det för dem. Så idag vill jag passa på.

Tack för att ni finns. Ni är verkligen guld värda. Allihopa. Och fast jag inte blev miljonär den här lördagen heller, så är jag väldigt rik på många sätt i alla fall.

En riktigt glad vändag till er alla!

  
Blommorna och chokaden fick jag av sambon igår. Vi har nu avverkat 9 år tillsammans. Exakt när vi blev tillsammans är lite oklart för oss båda. Vi träffades på en nyårsfest nyåret 06-07. Och efter det gick det snabbt. Innan vintern övergick i vår bodde jag redan hos honom. Resten är historia, som man brukar säga.

Så med vändagen som inföll den här helgen passade vi på att fira lite grann igår. Vändagen, årsdagen, kärleken. Och eftersom ett av våra stora gemensamma intressen är filmer, så vad passade väl bättre än en tur till biografen. Marvels nya annorlunda superhjältefilm Deadpool visades på vita duken. En aningen för grabbig humor för min smak, men ändå rolig i sin annorlundhet. Och ja, ni vet ju vad jag gör för favoritpoppisarna. Och för kärleken ❤️

   
   

Kommentera

