Lördagkväll i pyjamas.

En sån där sorgligt patetisk lördagkväll ikväll. I pyjamas före klockan sju. Bara för att jag inte orkade klä på mig mer efter att jag kom från duschen. Och för att vi inte har några planer överhuvudtaget för kvällen. Ganska onödigt med något annat än pyjamas då liksom.

Och på ett sätt är det skönt. Har gått an här hemma precis hela dagen. Storstädat lägenheten medan sambon var på innebandymatch. Och tvättat kläder. Och fixat en smörgåstårta till ett kalas imorgon. Och lagat mat. Tråkiga hemmasysslor, men de måste också hinnas med någon gång.

Så samtidigt som jag sitter här i soffan och längtar efter något att göra, så vet jag inte om jag skulle orka ta mig någonstans mer idag, ifall det mirakulöst skulle dyka upp något program. Lite tudelade känslor med andra ord…

Men just såna här dagar, då man själv ligger och degar i soffan utan program, jag då verkar precis alla andra människor ha en massa program. Åtminstone om man ska tro Facebook och Instagram… Fast det kanske man inte ska.

Oberoende borde jag kanske hålla mig borta från social media resten av kvällen, för att undvika djupare självömkan. Trevlig kväll till er alla i alla fall, om ni nu sen spenderar den i högklackat eller i pyjamas som jag :)

  

Kommentera

