Garnsöndag.

Idag gick jag på garnparty i Tenala. Hemfärgat Puffala-garn till försäljning. Härliga färger och sköna garn. Kunde ju inte hålla mig utan kom hem med några härvor, även om jag hade lovat mig själv att inte köpa mera garn innan jag gjort av med en del av förrådet här hemma…

Ser speciellt framemot att sticka sockor åt mig själv i det grön-blå-gråa garnet, som också har silvertråd intvinnat. Ger en fin glittereffekt och en lite extra touch åt sockorna.

  
Men tills jag har orkat nysta det garnet så skall jag påbörja ett annat projekt som legat och väntat en tid redan. Det stickar jag i en gammal favorit, Drops Merino Extra Fine. Vad det blir får ni se när det är färdigt :)

  

Kommentera

