Vårnytt.

Har gjort några nya inköp den här veckan, såhär våren till ära.

Det började med att jag beställt hem tre par tossor från XXL.fi. Behövde ett par nya lenkkare, men eftersom det är svårt att veta vad som passar innan man provar, klickade jag hem några olika modeller. Alla tre paren var dessutom ordentligt nedsatta, så hade liksom inget att förlora.

Hämtade paketet under lunchen, och kom sen tillbaka till jobbet och provade dem. Ett av paren, ett par Asics, passade utmärkt på mina fötter. Kände det genast då jag satte dem på mig. Så det var ett enkelt beslut, de skulle behållas.

  
Ett av de andra paren, ett par Adidas i mintgrönt (ääälskar mintgrönt!), passade tyvärr inte alls. Mina fötter var alldeles för breda för den modellen. Och det sista paret, ett par svarta Nike Air, passade sådär. Helt ok, men kändes inte lika sköna som Asicsarna.

Så eftersom jag egentligen inte behövde mer än ett par, skulle beslutet blivit att skicka tillbaka de andra två. Men det behövde jag inte göra. Det gick nämligen så att mina arbetskompisar också började prova vad jag hade köpt, och det slutade med att två av dem köpte varsitt par. Så istället för att bara jag fick ett par nya skor, var vi tre som fick det :)

Igår jobbade jag kortare dag, och åkte sen iväg med mommo, mamma, mostrar och några av kusinerna för att spendera lite laatuaika i Lojo. Först blev det ett besök till outlet butikerna ute vid ABC stationen vid Åbo motorvägen. Och sen en sväng till Latvalas. Och som avslut på dagen middag på restaurang Amar. Åt en jätte god Chicken Tikka med Nan-bröd. Mums! Kan rekommendera restaurangen, ifall någon av er rör er i Lojo.

Riktigt roligt var det också att umgås i lite mindre grupp, då vi vanligtvis är över 20 personer när vi umgås med släkten :) 

Före maten, när vi var i Pentiks outlet, köpte mommo en tidig födelsedagspresent åt mig. Ett par nya dynvar till soffan. Som jag dreglat över i flera månader nu, varje gång jag gått förbi Pentiks fönster här hemma. Riktigt mina färger är det, och nu måste jag ju också köpa nya gardiner till vardagsrummet, så jag får något som matchar dynorna. Klickade hem några från HobbyHall idag som jag hoppas skall passa.

  
Förutom dynvaren blev det igår också en ny förvaring till handarbetsprojekten. En med lock. Med tanke på att det inte blir lika mycket stickat under kommande årstid, kan det vara på sin plats att stänga dammet ute.

   
 
Just nu ligger jag utslagen i soffan och försöker kurera mig. Har dragit på mig en jäkla förkylning. Morr. Skulle helst dra på mig tossorna och sticka iväg på länk. Det här vädret är ju helt huippu! Men det får nu snällt vänta bara. Hoppas på att det är snabbt övergående. Hade jätte ont i halsen imorse och lät som en kråka, men det har gått om längs med dagen. Konstigt nog med tanke på hur mycket man babblat i telefonen längs med dagen… Nu lite mera Finrexin!

Kommentera

