En vårlista.

Som ett litet desperat försök att få liv i den här bloggen också såhär mitt i veckan, tänkte jag bjuda på en liten lista. Bästa nödlösningen då fantasin tryter.

Har våren börjat som du tänkt dig?

Inte egentligen. Började med en södernresa, som inte var planerad. Och dessutom många skärifärder redan i april, vilket är ytterst sällsynt. Så på ett väldigt positivt sätt har den inte börjat som jag tänkt mig.

Hur såg ditt liv ut förra våren?

Ungefär lika som nu skulle jag väl säga. Inga stora förändringar.

Hur hoppas du att våren blir i år?

Jag hoppas snöslaskandet snart skulle börja vara över, och att vi skulle få en värmebölja i maj. Och så hoppas jag förstås att det blir flere härliga skärihelger…

Hur hoppas du att ditt liv ser ut nästa år?

Ja-a. Har ju sagt detta förut, men ett eget hus och en egen gård skulle ju nog sitta fint.

Vad är ditt vårplagg nummer ett?

Hm, det är ju kanske inte ett plagg precis, men Conversen, absolut!

Hur förändras musiken du lyssnar på under våren?

Vet inte om jag har någon speciell vårtrend vad gäller musiken. Men brukar laga en ny spellista på Spotify till våren, som jag sedan bygger på under sommaren. På årets lista finns där lite melodifestival låtar och sedan det mesta som spelas på radion just nu.

Har du några särskilda vårprojekt på G?

Nåja, uppdaterade färgskalan i vardagsrummet med nya gardiner. Det var väl ungefär denna vårs projekt det.

Vad önskar du dig i vår?

Sol och värme. Så jag kan återuppliva min balkongoas.

Föredrar du våren eller hösten?

Gillar båda. Alla årstider har sin charm. Men våren är kanske snäppet bättre ändå. Så roligt när allt och alla vaknar till liv igen efter vintern.

Vem/vad är din vårförälskelse?

Ja lite nykär blir man väl i sambon såhär till våren! Och så vaknar kärleken till grillmaten till liv förstås. Speciellt korven och halloumin får känslorna att spira lite extra ;)

Tre saker som stoppar vårkänslorna?

Snö. Hagel. Minusgrader.

Har du redan några sommarplaner?

En del, ja. Några veckoslut bokade redan, främst i juni. Men med tanke på semestern har jag inga speciella planer…

Kommentera

