Sommarförberedelser.

Borde ha tagit itu med fönstertvätten på gatusidan idag. Tog på mig tossorna och stack iväg på en länk istället…


Jag diggar inte fönstertvätt, som ni kanske fått läsa här också någon gång förut. Så naturligt nog är allt annat mycket viktigare just då när det projektet borde köras igång. Men jag resonerar som så, att det troligtvis kommer att finnas många mulnare och svalare dagar, som lämpar sig mycket bättre för fönstertvätt än dagar som idag. Och vi är ju inte bortskämda med alltför många soliga och varma dagar i det här landet, så lite får man ju faktiskt prioritera!

Och på tal om sommarförberedelser. När jag kom hem från min runda och tog av mig skorna och sockorna, blev jag påmind om att det skulle vara dags för en ny omgång med peelingsockorna. För att få fötterna i sommarskick. Så nu sitter jag bänkad i soffan i 90 minuter framöver. Jobbigt :)


Tänkte faktiskt på det redan igår, medan vi satt och kollade på ishockeyn. Men konstaterade att det här med att sitta stilla inte riktigt går ihop med den här penkkiurheilija själen i mig… Den är nämligen ganska rastlös av sig ;)

Kommentera

