Livsnjutaren vol.2.

Började njutandet redan klockan ett idag på dagen. Då fick jag nämligen gå och sätta mig hos frissan. Och det var inte en dag för tidigt. Senast jag var där var i början av december (!).

Fick höra att mitt hår har växt väldigt snabbt. Började samla för typ ett och ett halv år sedan, med målet inställt på att 10 år efter studentexamen ha lika långt här som då. Sen dess har jag nämligen inte haft det långt. Och nu har jag ju då ännu ett år på mig innan det blir 10 år, så skall nog inte vara något problem att uppnå målet.

Så idag var det bara topparna som trimmades lite. Inga större frisyrändringar. Och så ny färg, samma uppsättning som före julen. Mörkt undertill och en massa guld- och askblonda slingor uppe på. Och jag är nöjd, som vanligt. Dessutom hade jag nu så långt hår att hon kunde locka det när vi var färdiga med klippningen och färgningen. Oh happy days!



På kvällen fortsatte livsnjutaren ta vara på sommarvärmen genom att dra på sig träningskläderna och gå ut till Grabbskog. Efter några extra rundor i skogen, då jag inte riktigt hade koll på hur jag skulle gå, kom jag fram till träsket. 8,6 km avverkade vid det laget. Sen ett lååångt kvällsdopp på det, efter att sällskapet anlände från sin löprunda. Hääärliga sommarkvällar!

Kommentera

