Sommarlistan 2016.

1. Vilka är de TRE första sakerna du kommer att tänka på när du hör ordet SOMMAR?

Terasshäng, skärgård och jordgubbar.

2. Vilken smak på glassen beställer du?

Choklad, kaffe eller mango. Eller alla tre :D


3. Sia eller Ingman?

Ingendera. Pappagallo skall det vara!

4. Var tillbringar du helst din lediga kväll?

Ute i skärgården eller på en solig terass med en kall cider i handen.


5. Ska du gå på student- eller examenskalas?

Noup, inte ett enda i år. Hoppas jag inte glömt någon bara :D

6. Smörgåstårta – najs eller bajs?

Inte min favorit direkt. Har lagat så många i mitt liv att jag tröttnat. Men nu som då är det gott, beroende förstås på innehållet.


7. Var hittar man dig på en regnig dag?

I soffan på balkongen med en bok, ett handarbete eller fastklistrad i iPaden tittandes på någon serie. Och är det riktigt riktigt regnigt och stormigt är jag troligtvis ute och går, gillar när regnet piskar en i ansiktet :)

8. Var och hur firar du midsommar?

Ute i Ekenäs skärgård på kompisens stuga. Snaps, snapsvisor, rökt fisk, nypotatis, grillmat, roligt umgänge, yllesockor, mölkky, fiske, bastu och med god tur lite sol & värme :)


9. Vilken blir årets sommarplåga?

Har lite dålig koll på sommarplågorna just nu. Det kan man säkert bättre svara på efter sommaren. Men det som spelats sönder på min Spotify den senaste tiden är Cake By The Ocean med DNCE.

10. Vilket är ditt bästa tips för att koppla av i sommar?

Åk ut i skärgården. Andas. Njut.

11. Ska du resa någonstans i sommar?

Inga utlandsresor planerade (förrän i september då det blir Köpenhamn över en helg med arbetskompisarna). Men en eller annan roadtrip lär det väl bli här i hemlandet :)


12. Ska du sommarjobba – eller har du semester?

Nå sommarjobba skulle jag väl inte kall det mera, iom att jag har ett fast jobb som sysselsätter mig året runt. Men däremot har jag valt att bara ta två veckor semester nu under sommaren, för att kunna resa till varmare breddgrader i november istället. Så visst blir det en hel del mer jobb i sommar än vad det blir semester :)

13. Den ultimata sommarmaten för mig är…

Grillmat. I alla former. Speciellt korv och halloumi. Och så jordgubbar förstås!


14. När tar du det första doppet?

Senast till vappen. I år blev det dock redan i början av april… Och nu med sommarvärmen vi fått njuta av blir det helst kvällsdopp alla dagar ;)

15. Beskriv din idyllsommar.

Långa varma sommarkvällar med vännerna. Kvällsdopp. Skärgårdsliv. Roadtrips. Terasshäng. Jordgubbar. Jag kunde hålla på i all oändlighet… Men det bästa är nog det där spontana umgänget, som av någon anledning inte blir av annars under året.


16. Avslutningsvis, nämn tre saker du ser fram emot med sommaren 2016!

Vår linedance förenings 10-årsjubileum. Kanon(be)ruset med arbetskompisarna. Midsommar.

2 thoughts on “Sommarlistan 2016.

  1. åå vart ska ni åka i november?
    och håller med angående glass.. ;) synd att pappagallo inte längre gör cappcino glassen :( men jag försöker få den tillbaka med gnäll, och kinuski…

Kommentera

