Den 28:onde.

Idag är det tio år sedan jag fyllde 18 år. Dagen då jag tog körkort, och fick ålder att gå på krog, lagligt. Vilken stor dag det var. Så länge man hade väntat på den.

Nu kan jag inte påstå att jag skulle längtat efter att fylla 28 någon längre tid. Någonstans där efter 25 började födelsedagarnas betydelse liksom minska. Kan inte påstå jag har någon större ålderskris precis, men det är liksom inte lika viktigt att fylla år mera, så som det var då man var yngre. För att inte tala om då man var barn. Då var det sommarens höjdpunkt.

Alla tidigare 27 år har jag firat min födelsedag med kalas för familjen, och närmsta släkten på sisådär 20 personer :D Men så plötsligt i år kände jag att nog är det väl onödigt att fira. Det är mitt i arbetsveckan, och själv har jag fullt program hela den här veckan igenom, så skulle bara blivit stress att hinna ställa igång.

Sen får vi se om den här känslan håller i sig, eller om jag rentav vill kalasa igen nästa år. För jag gillar ju både att baka och fixa, och att ha alla nära & kära på besök. Kanske om man skulle ha en rymligare bostad nästa år, att man skulle ha lust att fira…

Så vad har jag då gjort idag? Jo, jobbat som vanligt förstås, och sedan ätit en god middag med sambon, mamma och pappa, i all sköns ro. Och det var ett riktigt lyckat koncept det också får jag konstatera.


Vill tacka alla som gratulerat, och ett rikta ett extra tack till er som kommit med presenter utöver det! En nöjd och glad nybliven 28-åring tar nu kväller i soffan, och laddar upp inför jobbets sommarfest imorgon… :)

Kommentera

