Semestertakt.

Här har det ekat tyst hela veckan. Man skulle tro att man har tid att blogga när man är ledig, men icke. Semestern har börjat lite annorlunda än planerat. Bästa kompisen har varit riktigt riktigt sjuk, så veckan så här långt har gått på hans villkor, inte mina. Och det är ju självklart. Vad har man annars vänner för liksom.

Nu är läget som tur mycket bättre, så vi hoppas att det inte blir fler sjukhusfärder till Helsingfors. Vila vila och mera vila är det som gäller framöver. Och jag kokar nypotatis och finns här som sällskap, med mitt sticke. Passligt en regnig dag som denna.

Det jag ändå lyckats hinna med är också typ det ända jag hade som mål för semestern, nämligen mattvätt. Dom har alla fått sig en genomgång nu, så det är bara att fortsätta göra endast det man känner för resten av de lediga dagarna. Skööönt!

Kommentera

