Shoppingday.

Eftersom jag bara hade kört två gånger fram och tillbaka till Helsingfors den här veckan, tyckte jag att det var på sin plats med ytterligare en resa igår. Så jag tog mamma med mig och åkte iväg redan klockan åtta på morgonen.

Hade ett stort akut behov, och det var underkläder. Och eftersom favoritmodellen finns på Marks&Spencer så var det bara att åka ända in till Sokos i centrum. Nu torde jag klara mig en tid igen.


Sen hände det ju sig så, att också en del annat fastnade i händerna. Lite överdelar, t-skjortor och några långärmade, samt ett par shorts. Utöver det blev det också några nya nagellack (då de var på special i Stockmann), samt påfyllning av lagret med shampo och balsam.


En riktigt trevlig dag hade vi med mamma, och tillbaka i Ekenäs var vi först vid halv sex tiden på kvällen.


Idag var det meningen att vi skulle delta i Kanonruset med arbetskompisarna. Men tyvärr blev det ju inställt. Så istället gör vi en egen länk, och håller sedan fast vid resten av planerna med bastu, mat och kalla drycker… Beruset here we come! ;)

Kommentera

