Sakta sakta, men säkert.

Vardagen börjar sådär sakta rulla igen efter semestern. Eller så mycket den nu kan göra det medan sambon ännu är ledig.

Annars är det inte så hemskt att vara tillbaka i vardagen, men de där arma tiderna man måste passa hela tiden. Suck. Det saknar jag mest. Att komma och gå som man vill, när man vill. I min önskevärld skulle jag få jobba mellan 6 och 14 alla dagar. Är ju ändå uppe på morgnarna, och skulle man sluta redan kl.14 skulle man hinna med vad som helst ännu på eftermiddagarna och kvällarna. Men som sagt, i min drömvärld :)

Ikväll har jag tagit ut allt jag kunnat av det solen har att erbjuda. Och det blev till och med lite svettigt här på balkongen i ett skede.


Tur att jag ladda upp med en glass innan jag slog ner mig här. I förebyggande, svalkande syfte. Medan vi vandrade genom kvällstorget på fem röda sekunder.


Och nu, fastän solen gått ner bakom träden, hittar man mig fortfarande på samma ställe. Med kvällsbit på tallriken och serier på paddan.

Kommentera

