Halv åtta hos mig.

Igår hade vi middagsträff med flickorna här hos mig. Förutom att det var obehagligt varmt inne hos oss, och speciellt i köket, så var det en riktigt lyckad kväll. Är så glad att vi alltid ser till att hålla liv i traditionen :)


Förrätten fick jag fotad ännu som ni ser, vitlöks- och currymarinerade kräftstjärtar på en bädd av ceasarsallad, men sen glömde jag bort de andra två tyvärr. Till varmrätt hade vi ugnsbakad lax gratinerad med pistagenötter och parmesanost, nypotatis samt tomat- och mozzarellasallad. Och till efterrätt en kompott med limemarinerade jordgubbar. En sommarinspirerad meny med närproducerde varor. 

Deltog faktiskt för första gången i REKO utdelningen här i stan på fredagen, och är supernöjd med mina inköp. Nypotatis, dill och jordgubbar från Pojo, och tomater från Tenala. Kan rekommendera!

Idag skall det fixas kakor till ett kalas imorgon. Både salta och söta. Så har program för dagen. Bara jag skulle orka stiga upp från soffan. Fick sömn först nåt tag efter 4 imorse. Vi hade så fruktansvärt varmt här inne…

Kommentera

