The Sound of Music på Raseborg.

Nu skall ni ta detta som ett hett tips. Ifall ni inte redan bokat biljetter till Raseborgs sommarteater och årets uppsättning av The Sound of Music, gör det NU! Ni ångrar er inte, jag lovar.

Själv var jag där igår med familjen. En årlig sommartradition för oss. 19:onde uppsättning jag upplever på Raseborg. Tyvärr var jag för liten för att vara med då The Sound of Music uppfördes där första gången, 1993. Och därför, i kombination med att jag ääälskar filmen som jag sett kanske 200 gånger, hade jag kanske extra höga förväntningar nu också. 

De hade dock inga som röst problem med att uppfylla mina förväntningar. Det var helt enkelt fenomenalt hela vägen igenom. Det var skratt och tårar och många goosebumps. Vilken röst hon har, Maria, och nunnorna med, och hur duktiga är inte barnen. Och dessutom med västnyländska inslag här och där. Helt enkelt en av de allra bästa någonsin på Raseborg.

10.000 biljetter är redan bokade, så vänta inte alltför länge. Beställ genast! Och jag skall åtminstone gå en gång till ännu i sommar :)

Kommentera

