Friskluftsförgiftning.

Igår morse då jag steg upp och åt mitt morgonmål på balkongen, fanns det många olika potentiella program för dagen. SeaHorseWeek i Hangö, Tenaladagen i hembyn och Lasse Näsman Cupen här i stan.


Vid 10-tiden vandrade vi ner till Stallörsparken och Lasse Näsman Cupen (straffsparkstävling), då vi beslutit oss för att i alla fall börja med det programmet. Sambon var inte med och sparkade i år, då alla delar i benet inte riktigt håller ihop. Men vi hade bekanta som var med så vi var där för att heja på dem. 

Timmarna gick och då vi en gång börjar följa med matcherna kunde vi ju inte gå därifrån förrän allt var klart… Så det blev en heldag för oss i parken igår. Jätte skönt, och lyckades till och med öka på solbrännan en aning.


Vid 13-tiden hann vi med en matpaus på Pub Niska. Satt fint med ett plåtbröd och en kall dricka där mellan matcherna.


Då cupen var avklarad blev det kvällsbit på Alban, innan vi åkte vidare till Hallonvägen för att byta olja på en bil. På tal om varierande lördagsprogram :)


Då bilservicen var klar hann vi bara hem och vända, och göra ett klädombyte, innan vi gjorde något jag inte sysslat med sen jag blev 18 och fick körkort. Vi åkte runt i stan och kolla på folk, och lyssna på bra musik på lite för hög volym :D Vilken nostalgi. Men inte nog med det. Befann mig plötsligt på Ettan, i nyktert tillstånd, klockan ett på natten. Väldigt otippat då min plan var att sova en lång natt för omväxlings skull…

Nåh, det var riktigt intressant att spendera några timmar där. Och faktiskt var vi inte de enda där med en ålder över 25, vilket vi ju hade förväntat oss.

Klockan fem imorse kom jag in genom dörren här hemma. Och då smakade sömnen gott kan jag säga. Ändå till klockan nio då åskan brakade löst. Sen fick jag inte sömn mer efter det… Så uppskattningsvis kommer det bli godnatt ganska tidigt ikväll.

Kommentera

