En paus.

Jag har inte skrivit något på snart två veckor. Och det har varit helt medvetet. Har velat skriva, men sen ändå inte kunnat. Det har hänt saker som påverkat mig väldigt mycket, men som inte handlat om mig, och som jag inte känt att jag har haft rätt att skriva om. Så jag har låtit bli.

Nu med lite perspektiv känner jag att det har varit lika bra så. Att jag låtit bli. Skulle inte ha kunnat formulera mig på ett vettigt sätt.

Nu känns allt redan lite bättre, och lite lättare. Kanske pga all sömn jag fått in de senaste två dygnen, kanske pga skäriluften. Och troligtvis pga en kombination av dem båda.

Känner hur som helst att det var väldigt passligt att åka ut till skären för ett dygn. Lite miljöombyte, lite lättare att hålla tankarna borta. Och skären bjöd på ett lugn som bara finns där, och ett väder som man inte trodde man skulle få uppleva mera den här sommaren.

Och tillbaka i stan igår kväll beslöt vi oss för en kall på någon av stadens terasser. Nästa helg är det nämligen kräftskiva och sedan följande helg är det bröllop. Så troligtvis var det sista terasscidern för oss för den här sommaren. Men allt har sin tid, och bra är väl det.

Kommentera

