En höstlista.

I brist på annat att underhålla er med tänkte jag att en lista skulle vara på sin plats. Och såhär när hösten knackar på dörren är det väl passligt med några höstiga frågor.

1. Vad kommer du äta i höst?

Troligtvis en massa blåbär. Har nämligen redan vräkt i mig en hel del. 

Dessutom har jag fått pippi på gröt. I alla former. Skulle kunna äta morgon middag och kväll.

2. Vad kommer du dricka i höst?

Tror jag fortsätter med en långvarig favorit, mjölk.

3. Vilken blir din favoritmöbel i höst?

Det var en lätt en, soffan.

4. Vilket klädesplagg kommer användas flitigast i höst?

Jag vet inte om yllesockorna egentligen räknas som ett klädesplagg, men svarar dem i alla fall.

Och utöver dem troligtvis mjukisbyxorna.

5. Hur kommer den typiska höstdagen se ut?

Som alla andra dagar på året. Jobb. Och förhoppningsvis länkar i fint höstväder på morgnar och kvällar, innan man lägger sig i soffan under filten med något handarbete i händerna.

6. Vad kommer du läsa i höst?

Mera självbiografier med största sannolikhet. Blir mest sådana sådär överlag.

7. Vad kommer vara din största förändring i höst?

Misstänker det inte kommer bli några stora förändringar den här hösten heller…

8. Vad kommer vara din största utmaning i höst?

Att få sambon att förstå att vi behöver slippa bort från lägenheten och in i eget hus.

9. Vad är det bästa med din höst?

Semestern i november. Bara 73 dagar kvar. Men hej jag räknar inte eller nånting…

10. Vem kommer du mysa med under filten i höst?

Skulle vilja kunna säga sambon, men är illa rädd att jag får mysa där för mig själv. Eller med hans stand-in.

Kommentera

