Ingen Strömsö måndag.

Den började så lovande den här dagen. Lugnt på jobbet för att vara måndag. Solen sken då jag gick hem. Innebandyträning att se fram emot ikväll. Och så promenad med Zorro där emellan.

Men så fick jag ju lite problem med min vrist under förra veckan. Och idag steg jag snett på trappsteget när jag gick nerför, och så sa det knacks. Och så var fanskapet stukat igen. Morr. Morr. Och morr! Sååå frustrerande…

Foten/vristen har varit dålig sedan jag var typ elva eller tolv och jag stukade den första gången. Och nu för tiden stukar jag den av att bara stiga snett på mattkanten. Nåh, tror den blivit lite överansträngd nu iom innebandyträningar och linedance och alla hundlänkar, och därför sa den nu upp kontraktet, tillfälligt förhoppningsvis.

Men nu ligger jag då här frustrerad på soffan, och inser att jag bara måste vila den. För i helgen skall vi till Köpenhamn med några av arbetskompisarna, och jag måste ju för tusan klara av att gå omkring på stan och shoppa i två dagar!

Ska väl bli bra den här gången också får vi hoppas. Men först ska jag tycka synd om mig själv en liten stund här på soffan. Och sen ska jag hoppa i säng och förhoppningsvis vakna på bättre humör imorgon. Tack och godnatt måndag.

Kommentera

