Semestershopping.

Blev en mycket spontan shoppingrunda här i lilla staden i helgen. Skulle egentligen inte ha något alls, men kom visst hem med några plastkassar i alla fall. Uups…

Prövade på skoj solbrillor i Bromans, och så gick det ju inte bättre än att jag verkligen föll för ett par. De satt dessutom som smort på näsan. Så jag kunde ju bara inte gå ut utan dem. 

Och i mitt försvar var det inte ett jätte onödigt köp. Har haft två par brillor i användning hela tiden, ett par i bilen och ett par i handväskan. Och eftersom det ena paret är fem före att säga upp sig, kan jag nu med gott samvete kasta det paret i roskis. De var dessutom såna där billiga 10 euros brillor som inte skyddar ögonen så värst effektivt. Så summa sumarum är jag ganska nöjd med det köpet. Lägligt inför semestern också.


Med tanke på semestern handlade jag också ett nytt sällskapsspel i miniformat, samt mera Yatzypapper, från Ekenäs Bokhandel. Så nu skulle jag säga jag har allt ganska på det klara gällande resan. Inget som behöver inhandlas mera. Toalettartiklar har jag också laddat upp med från Dermoshop, så det enda som återstår är väl egentligen att plocka ner allt i väskan.

Sen måste man förstås också vara realist och inse att vi hamnar komma hem från värmen i något skede. Med det i tankarna laddade jag också upp med en ny halsduk från Lindex, och nya vintertofflor från WildShoe.


Men nu skall vi inte fundera mera på hemresan (fy usch!), utan istället fortsätta räkna ner dagar till avfärd. Elva arbetsdagar to go!

Kommentera

