All over the place.

Så har jag känt mig den här veckan. Lite ofokuserad och omotiverad. Börjar vara nära semestern nu, och det märks.

Dessutom har det varit både upp och ner den här veckan. På tisdagen åkte jag in till Helsingfors för ett möte på huvudkontoret, och då jag kom ut tillbaka till bilen hade någon känt för att söndra ena sidospegeln. Suck. Som tur bara innanmätet, så borde inte vara frågan om så stora kostnader, men harmar gör det ju i alla fall.


Som tur var hade jag stämt träff med en saknad vän innan jag åkte hem från storstaden, så det var ju inte helt bortkastat. Vi pratade bort några timmar över lite mat, så var på riktigt gott humör sen ändå, trots bilen.

Igår morse vaknade jag med en hemsk värk i hela kroppen, och kändes som om jag hade haft en hårboll i halsen. Vid tre på eftermiddagen hade jag så ont överallt i kroppen att jag fick gå hem från jobbet. Lite stegring hade jag visade det sig, så kastade in lite burana, drack en mugg Finrexin och sov sedan några timmar. Flunssan var ett faktum.

Känner mig redan bättre, eftersom värken i kroppen har försvunnit, trots att jag är snörvlig. Skulle väl bara bryta ut har jag på känn…

Som tur hämtade jag ut mitt Silverjungle paket från posten idag, så hade lite extra att glädja mig åt såhär fredagen till ära. Böt om till mina nya leggings så fort jag kom in genom dörren här hemma. Och nu kommer jag definitivt att bo i de här så ofta jag bara kan. De är nämligen heeeelt ljuuuvliga! Förstår nu bara inte varför jag inte tog dem i svartvitt också?!

Helgplaner då? Inte mycket kan jag upplysa er om. Skall servera på en minnesstund imorgon på dagen, men annars har jag inget inplanerat. Skall bara njuta av det sista veckoslutet hemma innan resan. Kanske fixa ihop lite lillajulsklappar till brorsdottern, och pappas farsdagspresent. Och eventuellt börja fundera lite på packningen :)

Kommentera

