Sista helgen hemma.

Sista helgen hemma före vår fyra veckors semester i Tauro. Och i princip har jag inte varit hemma mer än vad jag har sovit på nätterna. Så kan det gå. Betyder också att den där planen jag hade om att komma igång med packandet inte riktigt hållit i sig om vi säger så. Inte för att jag har någon stress med det egentligen. Skall inte ha med mig så hemskt mycket.

Igår var jag ju borta största delen av dagen för att servera på en minnesstund, och så var jag bara hem och vända innan jag åkte ut till Hallonvägen på mat. Då man har vänner som fixar middag åt en klockan åtta på kvällen när man själv är flunssig och inte orkar. Sånt är guld värt.

Idag har jag spenderat så gott som hela dagen på samma ställe som igår kväll. Projekt däckbyte pågår här fortfarande, och eftersom min bil nu är avställd och lagd i vinteride, får jag snällt vänta på skjuts. Klagar dock inte. Har hunnit med mycket kvalitetstid med den fyrbenta under dagen. Och fixade faktiskt mat idag jag i min tur, så har inte varit helt värdelös :)


Kommentera

