Julshopping och lördagsgym.

Igår var jag som sagt ledig från jobbet hela dagen. Började med att byta rena lakan i sängen. Sedan tog jag en morgonpromenad med den fyrbenta, efter att vi lite myst i soffan först, innan jag åkte iväg till Iso Omena för att fixa de sista julklapparna. Gick på från klockan tolv till klockan fyra, i ett kör. Var så inne i handlandet att jag till och med glömde att äta. Ooops!



Väl hemma lade tomteverkstaden igång. Tog några timmar innan den sen kunde stänga för kvällen. Då kändes det att man varit igång hela dagen, så jag myste ner mig i soffan i min nya pyjamas och skulle kolla en film och sedan kasta mig på örat i renbäddad säng. Slutade med att jag vaknade på soffan klockan tre inatt och konstaterade att det inte blev mycket med den filmen…



Idag har dagen gått åt på gymmet i Gammelboda. Det var igen dags för lite vedinsläpning. Och den här gången hade vi en fyrbent arbetsledare som höll koll på alla klabbar :)



Nu tycker jag bestämt att jag gjort mig förtjänt av lite soffhäng. Så har bänkat mig här med popcornen i högsta hugg. Ja ni trodde väl inte att jag kom hem igår utan popcorn från ett ställe var det finns Finnkino va? ;)

Kommentera

