Snälla ta mig tillbaka!

Jag klarar inte av det här vädret. Blir bara svårare för varje år efter semestern att komma tillbaka till det här gråa trista eländet. Skulle det vara vinter skulle det vara en sak. Lite snö och några minusgrader åtminstone. Men nej. Här är det bara plusgrader, vått och skitigt.

Och någon julstämning kan man ju drömma om att få. Tror jag aldrig pyntat så här lite, eller haft mindre iver på julen överlag. Bestämde t.o.m. idag att det inte blir något julgodis i år, första julen på länge. Har noll inspiration. Inte ens pepparkakor har jag bakat… Tragiskt.

Och med de här orden har jag skrivit årets tror jag enda alltigenom klagovisa här på bloggen. Nästan på tiden med tanke på att det här året just är slut.

Men snälla någon, ta mig tillbaka till sol och värme. Åtminstone tills det blir ordentlig vinter. Eller tills våren är här…

Kommentera

