Alltid nu och då…

… måste man unna sig själv någonting extra, bara för att man känner för det. Det tycker jag i alla fall. För säg vad man vill om materiella saker, men visst kan de ju pigga upp vardagen en hel del.

Så bara för att jag ville, inte för att jag behövde eller för att den gamla skulle gått sönder, köpte jag mig själv en ny Kånken ryggsäck. Älskar dem, har två från tidigare. Och egentligen var jag sugen på en Kånken No.2, men eftersom den med sina läderdetaljer är en hel del dyrare än den vanliga, satsade jag bara på en vanlig i en ny färg.


Använder ju inte ryggsäck alla dagar, men om inte förr så kommer jag i alla fall ha nytta av den i mitten av februari. Då har vi bokat Tallinnresa med flickorna i stickklubben på jobbet. Blir bunkringsresa till Karnaluks, också känd som ”Karnahelvetti”. Med tanke på allt som kommer fastna i händerna där var jag förutseende och beställde extra stoppningar till axelremmarna också. Såå mycket bekvämare för axlarna, speciellt då man har lite vikt i ryggsäcken.

Sen väcks ju kanske frågan om det här med garnshopping… Och i synnerhet sambon som vet hur mitt garnförråd ser ut tvivlar på att jag skulle behövs flera nystan. Han har möjligtvis en poäng, så försöker nu mitt bästa för att avverka några gamla nystan innan resan. Idag t.ex. fick jag ett par babysockor färdiga av ett nystan jag köpte då vi senast besökte Karnaluks för två år sen. Det tar sig med andra ord :)

Kommentera

