Nostalgitripp.

Igår kväll spenderade jag hela kvällen ute hos mamma och pappa. Målet var att tömma alla saker från mitt gamla sovrum, så att det kan renoveras i något skede inom den närmsta framtiden.

Själv trodde jag att jag inte hade så mycket saker kvar där. Är ganska onostalgisk när det gäller materiella saker, så hade redan tidigare gallrat ganska bra i samband med att jag flyttade hemifrån, och i några etapper efter det. Men ändå slutade projektet med att jag hade bilen full av gammal skit, som nu sedan hamnade i diverse insamlingar. Största delen var gamla skolböcker, häften och anteckningar. Hade precis allt sparat. Nu har jag inget. Allt åkte i pappersinsamlingen.

Bland med fanns förstås också saker som jag inte ville göra mig av med. Spel, pussel, böcker, Barbiedockor osv. De sakerna fick nu bara en ny plats hemma hos mamma och pappa, så att brorsdottern kan använda då hon är där. Win-win liksom.

En hel del VHS filmer åkte också i roskis. Själv har jag ingen VHS spelare, så har inte mycket nytta av de där gamla kassetterna. Och dessutom var många av dem så vältittade att kvalitén tagit stryk längs med åren… 

Pappa hann dock rädda en speciell kassett från att hamna i roskisen. En kassett med filmsnuttar på mig då jag var tio månader gammal. Lite roligt att kolla på sig själv som baby.

Det som ändå berörde mig mest var att också min fafa hade fastnat på film. Han dog den 11.2.2007, dvs. för snart tio år sedan, och att plötsligt höra hans röst var… Ja… Det berörde helt enkelt. Han är fortfarande lika saknad ❤️

Kommentera

