Första helgen i mars.

Fastän vädret där ute inte vittnade om någon vår överhuvudtaget igår, så beslöt jag mig för att det ändå är det snart. Bara baserat på att kalendern redan visar mars månad. Voiton puolella ollaan så att säga.

Och vad säger väl vår mer än nya fräscha tulpaner på köksbordet? Kunde inte motstå dem i butiken.


Mignonäggen unnade jag mig bara för att de nu råkat dyka upp i butiken. Och det är ju faktiskt snart påsk, hehe.

Idag började jag dagen med att smida ihop en smörgåstårta. Har blivit några nu den senaste tiden efter en längre paus. Tror dock att jag skulle kunna fixa ihop en i sömnen lika bra. Börjar ha några under bältet.

På eftermiddagskvisten tog vi smörgåstårtan under armen och gick på dop. En liten söt prinsessa i Kimito fick sitt namn. Och sov sig nöjt igenom så gott som hela grejen ❤️


Nu kom jag just tillbaka från en promenad runt stan. Lugnt och fridfullt att vandra längs gatorna här i lilla staden en lördagkväll. Jätte skönt väder också. Och en fin solnedgång. 


Ikväll inga rafflande planer för det här pensionärsparet. Mycket överraskande jag vet. Men kanske man skulle slå på stort och ta sig ett glas vin i alla fall?

Kommentera

