Skärihelg.

Finns ingenting som är så skönt men så uttröttande på samma gång som en helg i skären. Det är något med den där luften alltså, jag lovar. Känner mig lite som om jag skulle vandra omkring i någonslags dvala. Men åtminstone kommer jag sova väldigt gott inatt har jag på känn.



Vädret bjöd både på bra och mindre bra sidor. Började ösregna på fredagen bara en liten stund efter att vi tagit iland. På lördagsmorgonen var det kallt, och mulet. Något tag mitt åt dagen klarnade det upp, men började också blåsa ganska ordentligt. Och det var inga ljumma vindar precis. Men å andra sidan fick vi allt ordentligt vädrat, då vi höll på med storstädning av stugan på lördagen.



På tal om städande så kunde jag på lördagen konstatera att dammsugaren nog sen ändå är en ganska bra mojäng. Jag är ju som bekant inte så hemskt god vän med den i vanliga fall. Hatar att dammsuga rent ut sagt. Men sen då dammsugaren brinner upp efter att man hunnit städa ca en tiondel av stugan, och man hamnar fortsätta med sopborsten, då finner man plötsligt en helt ny uppskattning för den där högljudda grejen. Så med andra ord är den kanske inte så hemskt i alla fall… Visserligen fick vi ju jobbet gjort med sopborsten och moppen också, det tog bara en aning längre tid.

I väntan på påsken nu då och följande skäribesök. Bara tre och en halv arbetsdag tills dess, så det skall vi väl klara av.

Kommentera

