Halva helgen skäriterapi.

Vi åkte ut på fredag kväll i strålande solsken, och relativt varmt väder med tanke på vad temperaturen legat på denna härlig vårmånad…

Jag agerade kapten för första gången. Trots alla år jag varit med i skäribilden, har det aldrig blivit av för mig att köra båt. Har liksom inte behövt. Men nu var det väl på tiden. Och fast jag nu säger det själv så tyckte jag väl det gick riktigt bra. Vägen kan jag ju, fast i sömnen. Men nu blev det att uppmärksamma linjerna lite mer noggrant. Själva körandet är ju ingen kärnfysik, men lite finslipning lär det ta innan man lägger till vid bryggan sådär snyggt :)

Fredagkväll var som sagt fin. Och det var ju tur att vi passade på att njuta, för det fina vädret var ett minne blott då man steg upp igår morse.


Lördagdagen var grå och kall, men inte sådär helt hopplös. Och bra fångst i strömmingsnätet blev det hur som. Betydligt bättre än senast i alla fall då det inte blev en enda firre.


Framåt eftermiddagen kom snön. Behöver knappast kommenteras något mer. Det är liksom vad det är i det här landet. Men kunde vappen och julaftonen månne byta plats? Vädermässigt skulle det på något vis passa bättre.


Fast å andra sidan är det ju ganska mysigt att chilla på stugan medan det snöar ute.


Nu är vi tillbaka i stan sedan ett par tre timmar. Anlände precis passligt mitt i en hagelskur… 

Några extra vappenplaner har vi inte. Blir väl att äta lite tacos och kolla på TV. Sambon är på gymmet och gör av med lite överloppsenergi för tillfället, så han klarar av att sitta stilla med mig i soffan en stund sedan.

Glada vappen på er alla!

Kommentera

