9 maj 2017.

Jag VEEET att det här med vädret börjar vara uttjatat, men bara för dokumenteringens skull konstaterar jag att vi ikväll fått mera snö på en timme än vad vi fick under hela december…

Muntert också att hålla på med ved i snöväder, då man är utrustad som att det skulle vara en vårkväll i maj. Silly me liksom… Lite istapp feelis då jag kom hem. Fick ta en extra lång varm dusch för att komma tillbaka upp i någorlunda normal kroppstemperatur.



Men ska man se något positivt i det hela så blev det ju ett riktigt vackert vinterlandskap då snömolnen seglade vidare och solnedgången blev synlig. Sällan man har såna här landskap vid 21-tiden på kvällen under de där ”riktiga vintermånaderna”.

Synd bara att man hade varit så förhastad och plockat bort snöborsten från bilen. Vi har ju ändå bara mitten av maj, så inte vet jag hur jag tänkte där… :D Skulle ha kommit till användning ikväll minsann.

Kommentera

