En regnig måndag.

Slog upp ögonen vid 6.30 imorse, helt övertygad om att jag skall stiga upp och gå på jobb. Insåg ju ganska lättad att det behöver jag ju inte alls göra. Jag kan krypa tillbaka ner under täcket och fortsätta sova. Men det ni, det kunde jag ju då förstås inte… Otippat, jag vet.

Så jag kollade lite serier på paddan, steg upp, hängde upp byket, la på en maskin tvätt till, fixade morgonmål, tömde diskmaskinen… Och sånt där annat smått och gott. Sen bänkade jag mig i soffan och skulle fortsätta med min serie, men då tog det minsann inte länge förrän ögonen föll fast. Sen vaknade jag några avsnitt senare, och klockan hade redan hunnit bli halv 12.

Sen kom Jenny upp och förbättrade världen lite innan vi vandrade iväg till Harolds på lunch. Därifrån blev vi upplockade av Mikael (som tur för det ösregnade vi det här skedet), och det blev eftermiddagskaffe på Wi-Box i Horsbäck.

Medan vi satt där blev det plötsligt bestämt att vi åker iväg och besiktar min bil. Sagt och gjort, bokade tid och vi tog kurs mot Salo. Förstås hade jag ju ena halvljuset mörkt. Hann kolla det innan vi åkte och hade tack vare min sambo en lampa på lager i handsfacket. Så det blev sen att låna lite verktyg av besiktningsgubbarna så vi fick den bytt innan de tog in bilen. Och igenom gick den ju förstås min fina Ford ;) En sak bort från att-göra-listan denna semester.


Och när vi nu en gång var i Salo så passade vi på att ta en vända via butikerna. Något klädesplagg och en parfym jag jagat en längre tid blev saldot för mig. Lite kvällsmat utanpå det här och vi var alla färdiga att kasta oss och sova. Vissa måste ju ännu köra hem, medan andra passade på att ta sig en päikkäre i baksätet.


Och igen en gång fick man konstatera att spontant är bäst. Vi hade en super rolig dag, fastän jag tänkte imorse att inget blir uträttat den här regniga måndagen. Kul att vi alla tre råkade vara lediga samtidigt för en gångs skull. Tack för sällskapet hörni typer :)

När jag väl landade här hemma var planen att ta en dusch och kolla lite serier i soffan igen. Men eftersom jag höll på att kvävas i dammråttorna innanför dörren måste jag ta tag i det. Och sedan när jag en gång kommit igång blev det lite mera städas. Så nu har jag fortfarande inte kommit så långt som till duschen…