Sista semesterveckan.

Har hunnit med en massa roligt under semestern, samtidigt som det känns som att jag inte gjort nånting alls. Fast såhär känns det väl nästan alltid. Semestern är alltid för kort :)

Men riktigt ännu skall vi inte börja angsta över att den är slut, utan försöka ta vara på dagarna som är kvar. Och faktiskt så återstår det ju många veckor sommar ännu fastän jag skall tillbaka på jobb.

Igår hade vi återhämtningsdag med sambon. Tar lite tid att komma igen efter skärens friskluftsförgiftning… Vi sov halva dagen, tvättade lite kläder, och slöade framför teven medan regnet öste ner på utsidan. Till eftermiddagen aktiverade vi och åkte iväg på bio till Iso Omena. Nyaste Transformers filmen. Har inte så mycket att komma med gällande innehållet. Sambon tyckte den var bättre än den förra filmen. Jag tycker bara de alla är lite löjliga.

Som tur såg vi filmen i Omenas nya Lounge-sal. Rymmer endast 26 personer, är utrustad med de skönaste fåtöljerna i världshistorien, och dessutom kan man få dricka och snacks färdigt levererat till sina platser. Ganska värdefulla biljetter förstås, men väl värt det, speciellt om man skall se en dålig film… Jag somnade t.o.m. vid ett tillfälle, och sambon skämdes. Tror dock inte att jag hann börja snarka :)


Förutom bion passade vi på att handla en försenad födelsedagspresent till mig. En Mårran-filt. Såå härligt skön. Och ni vet ju sedan tidigare att jag gillar Mumin. Kommer dessutom väl till pass i den finska sommaren…

Kommentera

