Första veckoslutet i juli.

Så var vi redan inne i juli. Midsommaren är ett minne blott och vi går igen mot mörkare tider… Nej tusan, nu skall vi inte vara så pessimistiska, även om det är sant. Ännu kan man hoppas på lite sommar i år.

Hur som helst så har min sommarsemester nu nått sitt slut. Kan väl inte påstå att jag är jätte ivrig över det faktumet, men vem är nu någonsin det? Förutom min sambo då kanske ;)

Känner ändå att jag haft en bra semester. Har faktiskt inte gjort några måsten alls här hemma. Mestadels av fönstren är ännu otvättade. Kommer säkert bli bestraffad av högre makter eftersom midsommaren som sagt for för länge sen. Men kan inte påstå att jag bryr mig. Har några måsskitlass på dem som stör mig ibland, men så tröstar jag mig med att så fort jag tvättar dem kommer det att uppenbara sig nya skitlass… Så har alltså resonerat som följande: varför skall jag lägga flera semesterdagar på att göra nånting som jag hatar, då jag istället kan göra det några kvällar efter jobbet? De dagarna är ju liksom ändå fariga. Och så kan jag istället ägna mina semesterdagar åt det jag vill. Vilket jag också har gjort.

Något hemskt mycket speciellt har vi inte sysselsatt oss med, men sen igen så har vi inte varit hemma mycket heller. Trivs inte riktigt här i vår lägenhet den här årstiden, så man söker sig liksom bort, speciellt om det är fint väder. Mycket minigolf har det ju blivit som ni vet, och den trenden har fortsatt nu under helgen också.

Igår åkte vi så långt bort som till Esbo. Eftersom de västnyländska banorna börjar vara genomgådda fick jag utvidga min Google-sökning en aning. Kom över en bana i Stensvik, Espoon Minigolfkeskus Kivenlahti, var det finns två 18-hålsbanor bredvid varandra. Vi gick ju båda förstås, och mera utmaning var det definitivt. Fanns många riktigt knepiga banor.


Jag hoppas vi kunde få ihop ett gäng något slag under sommaren och åka tillbaka dit. De här banorna är nämligen mera i stil med de banor vi spelar i södern, dvs. lite roligare och mer utmanande än de vi har här i Västnyland.

Efter rundorna igår passade vi också på att se en bio, när vi nu ändå var så nära. Wonder Woman blev det denna gång, och betydligt bättre var den än senaste besökets Transformers. Tyvärr gick det ingen passlig film i Loungen just då, så vi fick klara oss i en vanlig sal :)


Idag har vi sen igen hållit oss i hemtrakterna, nämligen i Sandnäsudd. Den banan testade vi redan ifjol somras med sambon, men nu var det dags för en ny omgång där. Gick väl helt okej, tog faktiskt en hole-in-one till och med. 


Efter rundorna där blev det en liten tur ut i skärgården på grillmat med vännerna, innan vi måste åka hem för att sambon skulle hinna på fotisträning. Själv ligger jag på soffan och försöker att inte göra av med någon energi alls. Tror allt som bara finns kommer behövas imorgonbitti när klockan ringer…

One thought on “Första veckoslutet i juli.

Kommentera

