Sviter av en semester…

Förra veckans onsdag satt jag i soffan här hemma och kollade nånting på paddan. Svängde på huvudet åt ena sidan. *Knaks* Det hände något i nacken. Kändes som att någonting fastnade. Blev genast ömt, stenhårt och hett. Tills kvällen var också hela axeln lika sjuk.

Hurja som man är tänker man ju inte ens tanken på att uppsöka någon läkare. Det här var ju inget desto allvarligare, lite nackspärr, har hänt förut, och lite Burana brukar fixa det. Kunde använda armen nästan som vanligt, och det var inte mer eller mindre sjukt om jag var stilla eller rörde på mig. Så jag fortsatte semestern som tidigare, och åt värkmedicin för värken.

Men idag morse hamnade jag ta skeden i vacker hand och pallra iväg mig till läkaren. Värken hade inte avtagit någonting på en vecka, och jag höll på att bli tokig. Stillasittande jobb framför skärmen gjorde det väl inte något bättre heller… Så nu är diagnosen då en ordentlig inflammation, och fick en hästkur anti-inflammatoriskt och muskelavslappnande att popsia istället för Burana. Sen blir det fysioterapi utanpå det dessutom. Så förhoppningsvis skall man väl bli i skick snart igen.

Nu hoppas jag bara att medicinen skulle börja verka rätt så fort. Vet nämligen inte riktigt hur jag skall vara när värkmedicinens verkan avtar, inget är bekvämt. Och så kan man inte äta tabletter på löpande band under dagen heller eftersom man skall klara av jobbet och att prata med folk utan att sluddra…

Riskabelt det här med semester helt tydligt. Tur att den var slut nu ;)

Kommentera

